2013. február 23., szombat

Duncan Shelley - Amer Hite III.

    A múlthét végén volt szerencsém a "Támad a Mars!" című csodához (csak erős idegzetűeknek), de azóta mintha kísértenének a földönkívüliek. ><  A héten legalább három hasonló jellegű filmbe botlottam, álmomban megismerkedtem a világ leghelyesebb brit férfiával, aki töredelmesen bevallotta, hogy nem ember, és most ez a könyv is!! xD






Információik szerint huszonegy 
idegen faj képviselői várják őket. 
Elég egy rossz szó, egy félreérthető 
mozdulat és elszabadul a pokol. 

A pokol... 

Micsoda szó! - gondolta a kapitány. 
Legalábbis annak fényében, hogy 
nemrég kiderült, hogy nincs Isten. 






 
    Még az első kötet a jelenben és a középkorban, addig a második végig a múltban és végül ez a jövőben játszódik.  Az emberiség végleg maga mögött hagyja a Földet és a Galaktikus Kereskedelmi Központ felé veszi az irányt, mely további huszonegy idegen fajnak ad otthont. Nem kicsi az izgalom és még nagyobb a feszültség. Ami azonban igazán foglalkoztatja a vezető réteget, hogy fejletlenek, visszamaradottak vagyunk.
   Az idegenek bebizonyították, hogy az általunk Istennek nevezett jelenség csodái, puszta fizikai törvények segítségével előidézhetőek.
   Az emberiség egyik legnagyobb hibájává és főmegosztójává a vallás válik. Felvetődik a kérdés: ha nincs Isten, akkor miért létezik az egyház? És miért van annyiféle? A "Föld 2" űrhajón hatalmas felháborodást vált ki az a kezdeményezés, mely eltörölné a gyülekezeteket. A helyzet hamar elmérgesedik, lázadások, forrongások törnek ki.
   A könyv a vallás lényegét latolgatja, a több ágazat közös gyökereit, hogy mennyit szenvedett az ember a hit adta fegyverek miatt vagy mit köszönhet neki. Számtalan érdekes kérdés vetődik fel és bár jómagam megkeresztelve sem vagyok és nem is vagyok hívő,  időnként mégis mélyen egyet tudtam érteni a vallási vezetőkkel.
  Ismét csak megjelenik Norman és visszaköszön az első kötet első jelenete. Ezúttal is mint festő jelenik meg, de a diplomata hivatással kiegészülve.
  Nagyon megragadott, ahogy a "Föld 2"-ről ír, az azon kialakított mesterséges élettérről. Főhősünk személyes kedvence a francia negyed, mely a legkellemesebb és legéletszerűbb lett. Gyakran reggelizik vagy tölti itt szabad idejét. De ez most mindegy is :)
  Számomra nagy élmény volt ez a könyv és nagyon megfogott a elkötelezett hívők hűsége, de a tudósok eltántoríthatatlan magatartása is. Mindkét oldalnak megvannak a maga értékei és én nem tudtam egyértelműen állást foglalni. Na jó, talán inkább a fehér köpenyesek brigádja vonzott. ><

  A hétvégén még lesz egy fic, nem ezt szánom a frissnek. (Vagy nem csak ezt.) De egyelőre a fic felkerülésének időpontja rejtély előttem is. Tanulnom kell és programom is van, a frontok pedig tönkretesznek. Titeket nem zavarnak? Én gyakorlatilag elkezdtem lekapcsolni. Lassan koffein függő leszek xD Bár nem vagyok igazi kávés, halálra cukrozza szegény fekete levest és még így is a hányingerrel küszködve issza meg. A teámat akarom! xD

2 megjegyzés:

  1. Érdekesnek tűnik ez a könyvsorozat, lehet, hogy majd megkeresem, amint lesz rá időm. x3 *így is túl sok könyvet olvas egyszerre* Ezekkel a sci-fis, töris dolgokkal meg lehet engem venni. x3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jól teszed! :D Nagyon érdekes, bár nem mindig értem az okfejtéseket. >< Az idővel néha én is kínban vagyok. Mostanában vagy egyáltalán nincs vagy mást olvasok. De ezek a kötetek elég rövidek :) (sajnos) A hatodik ráadásul nincs meg xD

      Törlés