2012. július 11., szerda

Becca Fitzpatrick - Hush, hush

Becca Fitzpatrick - Hush, hush
(Csitt, csitt)

 
EGY SZENT ESKÜ. EGY BUKOTT ANGYAL. EGY TILTOTT SZERELEM. A romantika nem szerepelt Nora Grey tervei között. Az iskolában egy sráchoz sem vonzódott különösebben, akármennyire is próbálta erőltetni legjobb barátnője, Vee. Aztán feltűnt Folt. Simulékony mosolyával és tekintetével, amivel mintha a lány veséjébe látna, Folt legjobb belátása ellenére is vonzza Norát. Azonban néhány rémisztő találkozás után Nora már nem tudja, kiben bízzon. Úgy tűnik, Folt mindenhol ott van, ahol ő is, és többet tud róla, mint a legközelebbi barátai. Nora nem tudja eldönteni, hogy a fiú karjaiba kellene-e omlania vagy inkább menekülni és elrejtőzni előle. És mikor megpróbál válaszokat találni, egy olyan igazságot fedez fel, ami sokkal nyugtalanítóbb, mint amit Folt közelsége okoz. Végül egy ősi csata közepén találja magát, halhatatlanok és bukottak között és mikor arra kerül a sor, hogy ki mellé álljon, a rossz választás Nora életébe kerül. 

   A felállás változatlan: halandó lány, természetfeletti . Elsőre sablonosnak tűnik, de van, aki pont ezt keresi. Viszont ha az ember esélyt ad neki, kellemesen csalódhat, velem legalábbis ez történt. Bár szép a borító, még sem éreztem a csodát. Elnéző mosollyal csúsztattam vissza a polcra a Twilight hatezredik kiadása mellé. Nem fogott meg, nem is akartam megvenni.
   De amikor már a sokadik céltalan körömet futottam a könyvek végeláthatatlan labirintusában, megsajnált az eladónő. Több könyvet is ajánlott. Elmesélte, hogy maga is lelkes olvasó. Végül ezt nyomta a kezemben. Széles mosollyal esküdözött, hogy ő nem csalódott, mondhatni imádta. Mivel nem igazán vagyok híve a nyálas szerelmi történeteknek, kétkedve vettem meg.
   Egyáltalán nem csalódtam, alig tudtam letenni! A történet fordulatos, nem ülepedik le. Amikor azt hiszed, hogy már nem lephetnek meg, akkor vág képen az írónő egy újabb káprázatos ötlete. Garantáltak az átolvasott éjszakák! Bár nem túl hosszú, így nekem három nap alatt volt meg, úgyhogy beosztottam!
   Külön dicséret a karakterekért. Mind közel állnak egy valós emberhez! Sem kívül, sem belül nem tökéletesek és ez fokozattan igaz az "álompasira". Kifejezetten önző, egocentrikus, magának való. Aki Edward Cullent keresi, annak nem ajánlom. (egyébként félreértés ne essék! Nem vagyok megrögzött Twilight gyűlölő! A könyvet kifejezetten szerettem, bár nekem a Breaking Dawn már sok volt. Csupán unom, hogy a csapból is ők folynak. Olyan érdemeket tulajdonítanak neki, amit más művek sokkal jobban kiérdemeltek. De a maga módján valóban korszakalkotó. )
    A kapcsolatuk nehézkesen indul és még nehezebben folytatódik. Rengeteg problémával találják szembe magukat. Nora rendőrségi ügybe keveredik, az emberek nem hisznek neki. Amit külön kiemelnék, hogy nagyon jól rejtve marad a tettes kiléte. Én legalábbis nem jöttem rá. Utólag persze vertem a fejem a falba, annyira kézenfekvő volt a megoldás.
   Tetszett Nora karaktere. Szimpatikus, könnyen megérthető és reális! Nem volt hajlandó mindent elnézni Mr. Tökéletesnek! Vee is aranyos, bár engem időnként fárasztott a "minden lében kanál" személyisége. De piros pont, hogy mindent megtett Noraért. Mondjuk jó néhány esetben szerintem hülyeségre biztatta. Szóval csak javasolni tudom mindenkinek!
   Főszerepben az angyalok, bukott angyalok, nefilimek. A műnek van egy sajátos magával ragadó hangulata. Bár igencsak kihangsúlyozza a szerelemi szálat, nem csöpögős módon teszi. Nora részéről kicsit olyan se veled, se nélküled kapcsolat. Nehezen, de egymásra találnak. Sajnálom, ha bármit is lelőttem vagy félre informálok valakit. Most nyáron lesz két éve, hogy elolvasta így nem emlékszem pontosan mindenre. Érdemes a második kötetre is időt szánni. Én már alig várom a harmadikat!^^          

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése