2012. augusztus 24., péntek

Abraham Lincoln Vampire hunter


Abraham Lincoln Vampire hunter
(Abraham Lincoln a vámpír vadász)



"Az Egyesült Államok legendás, 16. elnöke, Abraham Lincoln (Benjamin Walker) sokáig az emberi szabadságjogok állhatatos védelmezése, szomorú halála, dús körszakálla és cilindere miatt volt híres. Pedig az embereknek valami egészen más miatt kellene ismernie és tisztelnie őt. A vámpíroknak pedig más miatt kellene félnie tőle. 
A jövendőbeli elnök még csak kilenc éves volt, amikor elárvult. Akkor még nem is sejtette, mi okozta édesanyja korai, tragikus halálát. Amikor viszont rájött az igazságra, csupán egyetlen célt tűzött maga elé: a bosszút. Elhatározta, hogy megtisztítja a földet a vámpíroktól és rabszolgatartó emberi szövetségeseiktől – ha kell, még polgárháborút is indít ellenük."



       Igazság szerint én még csak nem is hallottam róla. Hozzám valahogy el se jutott, hogy ez valaha is létezett. Édesapám javasolta, hogy ugorjunk el a moziba és ő mesélt erről a filmről. Mindig is kedveltem a vámpírokkal kapcsolatos storykat. Régebben jobban szerettem, ahol ők a főszereplők, de manapság már a vadászokat is szívesen elnézem. 




      Először a látványokról írok. Rendkívül hatásvadász, tele van jellegzetes akciófilmes elemekkel. 3D-ben láttam, szerintem megérte. A tájak gyönyörűek, a harcok követhetők. Bár nem vagyok műszaki beállítottságú, de mint egyszerű néző, még nekem is feltűnt, hogy van még javítani. A távolabbi jelenetek, mintha szétestek volna. Amit külön kiemelnék, ahogy Lincoln forgatta azt a baltát, imádtam. Rendkívül szép és látványos mozdulatok. A vámpírok elég ocsmányak, legalábbis az átalakulásuk után. Edwarddal és társaival ellentéteben ezek nem csillognak és még a szarvasokra sem buknak.
      Maga a történet elég érdekes. Nem fogom leírni, mert nem akarom lelőni a poénokat. Maradjunk annyiban, hogy meg van a maga logikája és a rengeteg kritika ellenére igenis élvezhető. Valóban elég ironikus az amerikai rabszolgatartást a vámpírokra fogni, de ez csak egy film! Bár mi már fogadásokat kötöttünk, hogy mikor fog megjelenni a függetlenségi háború vámpír és vérfarkasos változata vagy a II. Világháború, mint szent vérszívóvadászat. Nem rossz, egyszer nézhető, de nem ez lesz az a film, amiről még az unokáimnak is ódákat fogok zengni. Hiányzik belőle az a plusz, amiért leülnék elé másodszor is. Nincs bennem ez a "jujjj, nézzük meg még egyszer és még egyszer!!" érzés.
        A szereplőgárdával nem fogok sokat foglalkozni. Nekem a főszereplő felejtős. Annyira nem fogott meg a karakter. Egyedül a baltája, de az nagyon. Annyi bajom volt még szegény fejével, hogy a rendező vagy a forgatókönyvíró nem tudta, hogy mit akar kihozni belőle. A végére már nem tudtam, hogy mit gondoljak. Lincoln hol vágtató lovakon fut végig, hol egy átkozottul egyszerű ember. A váltások egyáltalán nem logikusak. Mit akartak, hogy mit lássunk? A szuperhősöket is megalázó vámpírvadász után egyszerűen megöli egy ember . Túl erős a kontraszt.  Sokkal jobban kedveltem Harryt. Bár tucat karakter. A mogorva mester egy nagy titokkal, de valahogy mégis megkedveltem.
          Egy szó mint száz, nem a filmes élmények csúcsa, de nem olyan rettenetes, ahogy emlegetik. Sokan kiakadtak, de ebben a kritikusok is segítettek. Én is végighallgattam kettő véleményét, mielőtt megnéztem. Nem nagy elvárásokkal ültem be és ahhoz képest, amit elém festettek pozitívan csalódtam. Egyszer igenis meg lehet nézni. Vannak benne gyenge jelenetek, de nem elviselhetetlen. Egy délutánt agyon lehet csapni vele. Szerintem, ha szeretitek a vámpíros filmeket és nem kapaszkodtok tíz körömmel a történelmi hűségbe, akkor nyugodtan nézzétek meg! ;) Ha sajnálod a pénzt, akkor nézd meg otthon és nem vesztettél semmit!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése